TÉMÁK, Kategóriák

8 leggyakoribb téma

Ezért fogyasszon minél több ballasztanyagot

537
HOZZÁSZÓLÁS:

Aki olyan gyakran fogyaszt zöldséget és gyümölcsöt, amennyire csak lehet, az a teljes értékű étrend segítségével a szervezet minden fontos építőanyagával jól el van látva.zoldsegek-nyers-etelek-08

Minél magasabb a növényi élelmiszerek részaránya annál jobb! Ezek sok biológiailag aktív anyagot tartalmaznak, amelyek védenek a betegségektől és akár a gyógyító hatásokat ís serkentik. Az Amerikai Ráktársaság ajánlotta a zöldség- és gyümölcsfogyasztást minden főétkezés alkalmával és az étkezések között, vagyis naponta ötször. Miért? Csak a növények tartalmaznak ballasztanyagokat.

A túlzott zsírfogyasztás mellett a szokásos civilizációs étrendre jellemző ballasztanyaghiány jelent magas kockázati tényezőt és nem csupán a rákbetegségek szempontjából. A zöldségekben, gyümölcsökben és a gabonatélékben lévő rostok emészthetetlenek – mégis ez teszi értékessé ezeket. Emésztést serkentőként hatnak, mert a bélben megdagadnak, emelik a széklet tömegét és így gondoskodnak a rendszeres székürülésről. Meggyorsítják a tápanyagpép áthaladását a bélen, és így az inger és a káros anyagok kevesebb bajt tudnak okozni.

A különféle élelmiszerek ballasztanyag-tartalma

  • 700 grammonként 10 grammnál több ballasztanyagot tartalmaznak: a búzakorpa, a teljes őrlésű gabona, a durva őrlésű liszt, a fehérbab, a szárított gyümölcsök, a lenmag
  • 700 grammonként 5-10 g ballasztanyagot tartalmaznak: a korpapehely, a kétszersült, a korpás kenyér, a borsó, a spenót, a mazsola, a bogyós gyümölcs
  • 700 grammonként 1-5 g ballasztanyagot tartalmaznak: a kevert lisztből készült kenyér, a lencse, a dió, a káposzta, a burgonya, a répa, a paradicsom, a saláta, az alma, a körte, a banán

>>> Figyelmeztetés: aki korpát vagy lenmagot fogyaszt, annak sok folyadékot kell inni

A ballasztanyagok szivacs módjára szívják fel az olyan nemkívánatos és rákkeltő anyagokat, mint amilyenek az epesavak vagy a nehézfémek, de a koleszterint is és természetes úton ürülnek ki. A ballasztanyagok méregtelenítő funkcióját emelik a keményítők, amit mindenekelőtt a burgonya, a gabonatermékek és a nem túl érett banán tartalmaz.

A ballasztanyagok elősegítik a hasznos bélbaktériumok megtelepedését és visszaszorítják az ártalmasakat. Ilyen módon erősítik a védekezőerőt, mert az egészséges bélflóra megléte előfeltétele a teljesitőképes immunrendszernek .

A napi ballasztanyag-szükséglet 30-40 gramm. A civilizációs étrend többnyire csak 15-20 grammot tartalmaz. Elődeink 100 grammot fogyasztottak belőle.

537
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

TÉMÁK, Kategóriák

8 leggyakoribb téma

Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]